اگر شما صاحب یک رستوران هستید، و از سامانه پیامک برای گسترش تجارت خود استفاده می کنید، چند ترفند و راهکار خوب وجود دارد که باید آنها را رعایت نمایید. می توانیم بگوییم بیشتر افرادی که مطالب وبلاگ ملی پیامک را می خوانند با راهکارهای بازاریابی پیامکی به خوبی آشنایی دارند. اما باید در نظر داشته باشید که به عنوان یک صاحب رستوران، چند راهکار به خصوص وجود دارد که برای رسیدن به موفقیت حتمی باید آنها را رعایت نمایید.


مشتریان شما تنها برای دریافت پیشنهادهای اختصاصی به عضویت خبرنامه پیامکی شما درآمده اند

بهتر است از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنید. خودتان را پشت یکی از میزهای رستوران مورد علاقه تان تصور کنید. حال به این سوال پاسخ دهید. چرا به آنجا رفته اید؟ شاید جواب دهید برای خوردن غذا. بیشتر مشتریان رستوران به خاطر داشتن یک مکالمه روزمره به یک رستوران خاص نمی روند. مطمئنا رفتار خوب و پیدا کردن دوستان جدید نکات مثبتی برای انتخاب یک رستوران است، اما هیچ وقت دلیل اصلی نیست. شما به آنجا رفته اید چون می خواهید غذا بخورید. بنابراین، بهتر است این نکته را در ذهن داشته باشید، به مشتریان خود تخفیفات اختصاصی ارائه کنید. لزومی ندارد همه اخبار و اطلاعیه های خود را برای آنها ارسال کنید. تنها چیزی که اعضای خبرنامه پیامکی از شما می خواهند، تخفیفات اختصاصی است.

بررسی و تحلیل آمار استقبال از پیشنهادات

به تمام کارکنان خود نحوه حساب و کتاب کردن صحیح را آموزش دهید تا بتوانید آمارهای خود را بررسی کنید. اکثر رستوران ها از سیستم POS استفاده می کنند، پس شما می توانید با اضافه کردن یک عملیات مخصوص در نرم افزار خود، متوجه استقبال مردم از پیشنهادات خود بشوید. ما با رستوران های بسیاری که مطمئن بودند می توانند از طریق ارسال اس ام اس به موفقیت دست یابند همکاری داشته ایم. عده ای از این رستوران ها هیچ وقت به موفقیت نرسیده اند. آیا می دانید چرا؟ به یک دلیل ساده. چون آمارهای پیامک های خود را تجزیه و تحلیل نکردند. در واقع، می توانیم بگوییم این شایع ترین اشتباهی است که افراد در بازاریابی پیامکی مرتکب می شوند.

علاوه بر اینکه پیشنهادات شما باید برای مخاطبان ارزشمند باشد، موضوع آنها باید برای بیشترشان جذاب باشد

هیچ وقت برای آیتمی که در منوی رستورانتان محبوب نیست به مشتریان تخفیف ندهید. در واقع، انجام این کار تنها میزان استقبال از پیامک های تبلیغاتی شما را کاهش می دهد، که در نهایت منجر به حذف بازاریابی پیامکی از سیستم تبلیغاتی تان میشود. برای مثال اگر می خواهید نوع خاصی از همبرگر خود را با تخفیف بفروشید، بهتر است تمام برای همۀ همبرگرهای خود این کار را انجام دهید.